Retouch4me benchmark
Wyniki benchmarku przeprowadzonego oficjalną procedurą testową Retouch4me. Zautomatyzowałem ją akcją, żeby uniknąć błędów i udostępniłem, więc każdy może sprawdzić swój komputer, jeśli posiada Photoshopa i R4m DodgeBurn – instrukcja jest na dole.
UWAGA: WSZYSTKO SIĘ ZDEZAKTUALIZOWAŁO 14 SIERPNIA 2024.
Wyszła aktualizacja przyspieszająca R4m nawet 3-krotnie. Zbieram nowe wyniki i wkrótce je opublikuję.
Sprawdź swój komputer
Pobierz plik testowy i sprawdź, czy zmiana karty graficznej zrobi u ciebie dużą różnicę. Poniższe wideo w 2 minuty wszystko wyjaśnia. Zostaw pod nim komentarz ze swoim wynikiem.
Błąd pomiarowy
W obrębie jednego komputera wyniki będą bardzo powtarzalne, z błędem poniżej pół sekundy. Sama weryfikacja licencji R4m najczęściej zajmuje 0,3s. Różnice pomiędzy wersjami danego modelu GPU i pozostałymi komponentami, mogą wpłynąć na wynik bardziej, jednak zdecydowanie najważniejszy jest model GPU.
Część wyników pochodzi z tylko jednego testu, więc dopiero gdy rezultatów będzie więcej, wyniki staną się w pełni wiarygodne. Np. nie ma możliwości by 4080 była szybsza od 4090, jednak potrzeba więcej wyników by średnia była wystarczająco dobra do poprawnego wskazania tak niewielkich różnic.
Benchmark nie sprawdza długotrwałego obciążenia
We wsadowej obróbce różnice między urządzeniami mogą wzrosnąć. Np. MacBook Air po 1.5m pełnego obciążenia solidnie zwolni, podczas gdy MacBook Pro chłodzony wentylatorem, będzie dalej pracował szybko. Dotyczy to też laptopów z RTXami etc (w nich również może być spadek wydajności po odłączeniu od zasilania).
Tabela wyników
W tabeli widać szczegóły – wyniki uśrednione, oficjalne, a także czasy różnych użytkowników, na różnych komputerach z danymi GPU (U1, U2 itd).
Legenda: | Nvidia | AMD | Mac z Apple Silicon (aktualne Maki) | Mac z procesorami Intel (stare modele) |